Zieke Max & Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eefje Schenkelaars - WaarBenJij.nu Zieke Max & Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eefje Schenkelaars - WaarBenJij.nu

Zieke Max & Jakarta

Door: Eefje Schenkelaars

Blijf op de hoogte en volg Eefje

18 September 2013 | Indonesië, Batavia

Nadat we net aan Elly hadden laten weten dat het al beter met Max ging, ging het 2 uur later compleet bergafwaarts. Uiteindelijk is de plaatselijk dokter gekomen (hele oude man die zelf al bibberde en krom liep, in een lange witte jas en een vierkante zwarte leren koffer) Hij heeft Max onderzocht in onze hotelkamer en daar kwam uit dat Max toch een darm bacterie had. Hoe hij eraan komt? Slechte hygiene, verkeerd voedsel, verkeerd drinken, geen idee.

Na het onderzoek is de dokter terug naar het centrum/dorp/sloppewijk/apotheek gegaan om zelf de medicijnen te halen. Uiteindelijke slikt Max nu elf pillen per dag.. inderdaad elf! Nou heeft hij zelf besloten om 2 van de 4 pillen te laten vervallen (laxeermiddel en soort van verdovend/pijnstiller) en gaat beetje bij beetje weer beter. Het is nu bij jullie (18-9) 16.30 en bij ons vijf uur later en hij ligt al lekker te slapen ☺

Onder tussen zijn we van Sumatra naar Java/Jakarta gevlogen. De weg van het vliegveld naar het hotel duurt normal gesproken een uur, wij deden er 2 uur over (spits, en dan rijd het dus gewoon niet). Ook kregen we in Java een nieuwe reisleider; Frenkie! Hij vertelde al dat eind volgend jaar er zoveel auto’s zijn dat het compleet vast staat in Jakarta. (elke dag komen er 60-80 autos bij)

Ook het eerste grapje was binnen vijf minuten gemaakt in de bus door Frenkie; (omdat ze hier meerdere vrouwen mogen hebben….)
ze noemen een man met 3 vrouwen een paradijsvogel..
Hoe noemen ze dan een man met 2 vrouwen.. Een geluksvogel.
en met 1 vrouw? Een pechvogel
Maar wat dan als je geen vrouw hebt…. Een trektvogel ☺ leuk toch?

Morgen gaan we de stad verkennen.
Hierna verlaten we de stad en gaan naar Bogor. Onderweg
een foto-stop bij het Nationaal Monument en de historische Sunda Kelapa haven in Jakarta. In Bogor maken we een wandeling door de botanische tuinen. Dan via de theeplantages en de Puncak pas naar Bandung, bekend om de vele koloniale Hollandse huizen.

binnenkort weer meer!

• 18 September 2013 - 17:36

Ingrid:

Fabolous Frankie, jullie gaan lachend met hem door Indonesië!!!!

• 18 September 2013 - 17:37

Ria Van Tilburg:

Hai Eefje/Max

Hé wat vervelend om te horen dat Max ziek is geworden. Je moet ook zo uitkijken met het eten en idd de hygiëne daar. Hoop dat ie snel opknapt.
    Wat leuk dat jullie ook naar Bandung gaan. Als je kan maak je daar dan wat foto's. Die zal opa oh zo graag willen zien. Hij heeft daar namelijk lang gelegen in oorlogstijd.

Hoop dat jullie de rest van je vakantie nog fijn kunnen genieten en dat Max niet meer ziek wordt.

Liefs en groetjes vanuit Eindhoven.

XXX Ria

• 19 September 2013 - 10:47

Elly Gudden:

Beste Max,

Ik heb hier even geinformeerd naar de beste therapie voor voedselvergiftiging in de tropen.

Twee dagen alleen drinken, niet eten. Drink alleen water uit flesjes. Dat mag niet ijskoud zijn maar lauw.

Na een dag vasten kun je cola proberen en na twee dagen chips (om het zout aan te vullen).
    Eet geen ongekookt of onverpakt voedsel. Het kan een week duren voordat je weer gewoon kunt eten.

Was je handen steeds goed met zeep.

Het is niet nodig om medicijnen te nemen.

Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

Groetjes,

Mama