dag 5-6-7 - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Eefje Schenkelaars - WaarBenJij.nu dag 5-6-7 - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Eefje Schenkelaars - WaarBenJij.nu

dag 5-6-7

Door: Max&Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

17 September 2013 | Indonesië, Bukittinggi

Tobameer - Padang Sidempuan

Vandaag een dag van lang in de bus zitten met een paar tussenstops, als eerste stopten we bij een ananas plantage waar ze lieten zien hoe ananassen groeien en hoe je een ananas klaarmaakt.
Nadat de vrouwelijke Rambo de ananas had geschild met een kapmes mochten we ananas met zout proeven, super lekker en veel anders dan die van de AH (stukken minder hard).

Daarna weer verder proberen te slapen in de bus om wakker gemaakt te worden bij een koffie en cacaoplantage waar ze lieten zien waar koffie en cacao vandaan komt en hoe je de cacaobonen van de boom af haalt (wat onze Tarzan niet in 1x lukte)

Als laatste stop hadden we de zwavelbronnen van Sipoholon waar we gratis warden voorzien van een nieuw luchtje (ook lekker voor in de bus!) en we de bedelende kinderen moesten ontwijken, vroegen ze eerst om een pen, tegenwoordig vragen ze om euro’s, dollars of als je niets anders had om roepies.

Padang Sidempuan - Bukittinggi

Weer een lange busreis vandaag (de langste van de rondreis) over hobbelige wegen en langs ravijnen, waar de scooters en auto’s zonder APK je op 1 cm voorbij vliegen.

De eerste stop was al vroeg in de ochtend bij een rivier waar de locale bevolking goud aan het zoeken is (je moet wat doen als je op de rijst aan het wachten bent natuurlijk)
Er waren al wat mensen die iets hadden gevonden, hoewel het niet veel was (zie foto) was het toch grappig om te zien dat ze er iets vinden.

Dat de flora en fauna in Indonesie mooi is dat weet iedereen, om het te benadrukken gingen we naar een kruidentuin waar alles werd uitgelegd, hoogtepunt van deze stop was een getrainde aap die kokosnoten uit een boom ging halen. Uiteraard hoort proeven er ook bij! Met een rietje uit een kokosnoot drinken was een aparte ervaring, zeker omdat de smaak vele malen flauwer is dan dat je zou denken.
Als belonging voor het halen van de kokosnoot mochten we de aap ook suiker voeren, iets dat Eefje heel dapper deed.

Op de website van fox lekker gemaakt met de tussenstop in het oerwoud waar nog steeds tijgers zouden leven. In plaats van een reservaat stopt de bus langs de zijkant waarna je een stukje het bos in mag lopen om met teken en bloedzuigers terug te komen :P

Als laatste stop gingen we naar de evenaar, waar ze een lijn hadden getekend waar de evenaar precies lag, uiteraard wilde we een foto van de hele groep die tegelijk ging oversteken maar omdat we de camera aan een t-shirt verkoper (I crossed the evenaar en all I got was this t-shirt niveau) wilde geven moest er iemand de lijn over.

Bij het hotel hadden ze iets waar we al dagen naar verlangden: Frietjes! Ook zagen we op een bord langs de weg date r een Pizzahut zat, vanavond maar eens Googlen of Mac D ook aanwezig is want iedere dag 3x per dag rijst gaat je ook tegen staan.

Vandaag; Max&buikpijn. Wij zijn in het hotel gebleven :(
Morgen vliegen we naar Jakarta en komen we weer enig sinds in de gewone wereld :) :) :)

• 17 September 2013 - 12:01

Elly Gudden:

Wat zien jullie veel! Leuk hoor dat het zo anders is in de tropen.

Max als je buikpijn hebt is dat waarschijnlijk door een voedselinfectie. De beste remedie is om niets te eten en alleen gekookt water te drinken. Water 10 minuten laten koken.

Groetjes,

mama

• 17 September 2013 - 13:19

Eefje Schenkelaars:

Hey Elly,

Zien inderdaad super veel.. Max heeft geen voedselinfectie waarschijnlijk komt het gewoon door die malaria pillen op een te lege maag gepakt.. Nu gaat het alweer stukken beter! :)

Groetjes M&E

• 17 September 2013 - 15:50

Papa Erik:

Hoi lieverds,

Probeer zo veel mogelijk te zien en in je op te slaan.
    Of op de foto te zetten zodat je ook ons de ogen uit kunt steken.
    De muggenbulten en buikpijn ben je straks snel weer vergeten.
    Dus GENIETEN.

grtz Erik