Tobameer en muggenbulten - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Eefje Schenkelaars - WaarBenJij.nu Tobameer en muggenbulten - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Eefje Schenkelaars - WaarBenJij.nu

Tobameer en muggenbulten

Door: Eefje Schenkelaars

Blijf op de hoogte en volg Eefje

14 September 2013 | Indonesië, Samosir

Nadat wij vanochtend wakker werden (niet door onze nok-nok op de deur zoals beloofd) door de wekker voelde ik al jeuk op mijn benen.. 15 muggenbeten.. jeuk, rood, opgezwollen & Max? 1 kleine..

Zijn om 07.30 gaan ontbijten met de groep.. gelukkig hebben al onze oudjes een complete EHBO kist met smeersels bij (afterbite vergeten) dus eindigde ik met 3 smeersels over elkaar (je moet eens "nee" zeggen) maar eerlijk is eerlijk de jeuk was weg.. voor een uur!

Uiteindelijk met de boot naar een eilandje gegaan waar we een schooltje hebben bezocht. Een aantal van de oudjes hadden pennen, schrijfblokjes en snoep bij, zo dan zijn ze snel! we eindigde in een klas waar groep 4 een aantal liedjes voor ons zong, super schattig (hoogte punt van Max zijn dag!)

Vervolgens zijn we gaan kijken op de locale markt die eens per week is.. Varken werd voor onze neus geslacht en verkocht in stukken!

Later zijn we wezen kijken naar een traditionele dans waar we uiteindelijk zelf aan meededen!

Daarna zijn we met de boot naar "wedding island" gegaan waar we hebben gezwommen en geluncht. Na de lunch zijn we met de boot terug gegaan naar het hotel en hebben we nog even in het meer gezwommen. Uiteraard heb ik nu weer honger en gaan we zo het dorp in om te eten!

Morgen hebben we een lange busrit voor de boeg en gaan we via Parapat naar Padang Sidempuan. Onderweg gaan we een aantal ananas-, koffie- en cacaoplantages spotten. We stoppen bij de zwavelbronnen van Sipoholon. (ben nu al benieuwd naar Max zijn reactie)

Wanneer we internet hebben bloggen we weer verder! Heb de foto's verwerkt in collages omdat ze dan 'kleiner' zijn en meer kan uploaden! laterrrr

• 14 September 2013 - 13:40

Ilona:

Super leuk te horen wat jullie daar allemaal meemaken en zien!
    Wil eigenlk wel een filmpje van jullie aan de tradtionele dans :P
    En fijn dat de oudjes zo goed zijn voorbereid, handigg ;).
    Genietenn

xx
    Ilona

• 14 September 2013 - 23:07

Ria Van Tilburg:

Hai Eef en Max,

die muggebulten zijn iets minder natuurlijk maar verder lijkt het me een enorme ervaring voor jullie om dit mooie land te zien.
    Papa en mama zijn ook weer terug uit Oostenrijk.

Heel veel groetjes en geniet ervan.

XXX Ria

• 16 September 2013 - 12:28

Elly Gudden:

Hallo Eefje en Max,

Wat zien jullie leuke dingen. Echt genieten dus. Papa en ik zijn gisteren naar het Sprookjesbos gereden. Mooi huis hoor, groot perceel en de ligging is ook prima.

Groetjes,

Elly