Amsterdam - Kuala Lumpur - Medan - Tobameer - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Eefje Schenkelaars - WaarBenJij.nu Amsterdam - Kuala Lumpur - Medan - Tobameer - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Eefje Schenkelaars - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Kuala Lumpur - Medan - Tobameer

Door: Eefje Schenkelaars

Blijf op de hoogte en volg Eefje

13 September 2013 | Indonesië, Samosir

Na vele uren onderweg te zijn geweest (en al een aantal reisoudjes te hebben ontmoet) zijn we uiteindelijk in de middag geëindigd in het bergdorpje Brastagi op 1.400 meter hoogte, s avonds kregen wij een welkomstdiner.

s'Ochtends zijn we gezamenlijk gaan ontbijten om 07.00 uur!
Na het ontbijt zijn we naar de markt in Brastagi gegaan die vooral bekend staat om fruit en het verkopen van bloemen. Vervolgens zijn we naar de Sipisopiso watervallen gegaan en het oude Batak-dorpje Pematang Purba. Via de hoogvlakte zijn we naar Prapat gereden (met de bus ik herhaal in een bus, wat een weg was dat!), aan de oever van het Tobameer, waarna we per boot een bezoek hebben gebracht aan de dorpjes Tomok en Ambarita.

Vervolgens zijn we met zonsondergang naar het eilandje Samosir gevaren, waar we twee nachten verblijven (uitzicht op het Tobameer).

Aangezien we 45 minuten over hadden ben ik deze blog aan het schrijven (met live muziek op de achtergrond, OMG, slecht!). We vertrekken dadelijk met de groep het dorpje in om wat te eten.

Morgen hebben we een dag "vrij" MAAR wij hebben natuurlijk gekozen voor een excursie; per boot naar eiland TUK-TUK voor een lunch (natuurlijk bestaande uit rijst,groente, kip, en vis) en een traditionele dans, ook brengen we een bezoek aan een basisschooltje.

Volgende keer meer! Wij gaan het dorp in! HONGER!

• 13 September 2013 - 17:09

Papa (Erik):

Hoi Eef en Max. Zo te lezen hebben jullie het naar je zin (met die oudjes). Kun je er misschien ook nog wat fotootjes bij zetten. Dan hebben wij ook vast voorpret en stijgt onze jaloezie. Groeten p&m.

• 13 September 2013 - 17:52

Ria Van Tilburg:

Hoi Eefje en Max.

Eerst even wat minder nieuws Eef. Weet niet of je het al van iemand gehoord hebt. Tante Martha is woensdagmorgen overleden. As. maandag is de begrafenis. Gelukkig zijn jullie pap en mam dan ook al terug uit Oostenrijk.

Zo te horen was de muziek niet alles op de achtergrond, hahahaha.
    Als je maar geniet van het mooi land en de mensen daar.
    Leuk om zo iets te horen van jullie, ga vooral door (als je tenminste de tijd er voor hebt). En idd als je wat foto's kunt maken zou helemaal geweldig zijn.
    Enjoy your holiday and have lots of fun.

Ook de groetjes van Tim en Tom. XXX

• 13 September 2013 - 18:19

Sam:

Ook zonder foto's ben ik een tikje jaloers haha
    Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen!!
    Kei leuk om te lezen dat jullie nu al leuke dingen hebben gedaan. Ik kijk uit naar de rest van de verhalen! !

Xxx Sam